اهمیت استفاده از سیستم یو پی اس
نوشته شده توسط : alirezam216

تاثیر سیستم یو پی اس در برق ساختمان

شاید در مورد برق اضطراری مطالبی به گوش تان رسیده است، هرچند با ماهیت و نحوه عملکرد آن آشنا نیستید. منبع تغذیه بدون وقفه منبع تغذیه خود مختاری است که در زمان قطعی برق، سیستم های الکتریکی را تغذیه می کند. بسته به الزامات و کاربرد هر شرکت، ساختمان یا صنایع مختلف، منبع تغذیه بدون وقفه می تواند شامل باتری، UPS، پنل های خورشیدی یا ژنراتورها باشد که می توان با آنها منبع تغذیه بدون وقفه یا جایگزین تهیه کرد.

برق اضطراری یو پی اس (UPS)

یو پی اس مخفف Uninterruptible Power Supply به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، و به این مفهوم است که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند. یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهر، از آن برای شارژ باتری یو پی اس استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری را وارد مدار می کند.

نیاز اساسی ساختمان به سیستم یو پی اس

نیاز برق برای ادارات، ساختمان های تجاری یا مسکونی و خانوارهای شهری که از برق معمولی استفاده می کنند در روزهای اخیر دارای نوسان بوده و با خاموشی های پیش بینی نشده روبرو شده است و بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برق در معرض آسیب به لوازم خانگی یا دستگاه های محل کار هستند. با در نظر گرفتن این که، اکثر لوازم برقی که از برق استفاده می کنند شامل یخچال، تلویزیون، مودم خانه، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فریزر، کولر و غیره به نوسانات برق حساس بوده راه حل اصلی این مشکلات احتمالی استفاده از سیستم ذخیره انرژی یا UPS است. بسیاری از سیستم های UPS برای مصارف خانگی و اداری طراحی شده اند و عموما دارای قدرت خروجی تا حدود ۵۰۰۰ آمپر هستند. تکلیف عمده منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) تثبیت منبع تغذیه به شبکه برق ساختمان از طریق موقعیت بین مصرف کننده برق و شبکه برق عمومی است. سیستم های برق اضطراری بعلاوه از ورود نویز و تداخل به تجهیزات جلوگیری می کند.

چرا باید از سیستم یو پی اس استفاده کنیم؟

امروزه با توجه به اهمیت انرژی الکتریکی و برق رسانی به تمامی ابزار و وسایل، برق اضطراری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که برق ساختمان به مدت زیادی قطع باشد ممکن است کار های خانه مختل شود و حتی برخی مشکلات نظیر خرابی مواد غذایی شود.
برای جلوگیری از این گونه اتفاقات و جلوگیری از بروز مشکلات می توان از سیستم یو پی اس استفاده نمود. این سیستم علاوه بر محافظت از سیستم ها و لوازم مختلف خانه، در مواقع بحرانی نیز مانع قطعی برق می شوند.
با توجه به گرانی لوازم برقی و قطعی های مکرر برق داشتن یو پی اس می تواند یک مزیت برای خانه محسوب شود. چرا که اولا قطعی برق می تواند باعث آسیب رسیدن به لوازم منزل شود و ثانیا هنگام قطعی برق یو پی اس می تواند در هنگام قطعی برق نیاز دستگاه به برق را تامین نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ups-service.irمراجعه نمائید.




:: برچسب‌ها: همه چیز راجع به برق اضطراری , برق اضطراری ساختمان , نحوه عملکرد یو پی اس , سیستم برق رسانی اضطراری ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: